filet z łososia norweskiego

Ryby i owoce morza

Ryby oraz owoce morza są lekkostrawne i zawierają wiele wartości odżywczych, mięso zawiera bardzo dużo łatwo przyswajalnego białka 97%. Ryby bogate są także w witaminę A, E oraz witaminy z grupy B, sód, potas, wapń, magnez, fosfor oraz tłuszcze, w tym niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 typu EPA, DHA o dużym znaczeniu w organizmie człowieka, a u ryb morskich również jod. Oczywiście ryba rybie nie równa ich wartości są uzależnione od pochodzenia ryba morska, ryba z wód słodkich, od miejsca żerowania czy jest to ryba tłusta czy chuda nawet rodzaj pożywienia. pstrąg tęczowy Niewątpliwie warto jeść każdy rodzaj ryby, tłuste, chude, morskie oraz słodkowodne. Najcenniejsze co mogą nam dać ryby to kwasy tłuszczowe omega-3 EPA i DHA ten pierwszy jest niezbędny do przekazywania informacji między włóknami nerwowymi. DHA wykazuje szereg pozytywnych oddziaływań na organizm, spożywany w pokarmach powoduje obniżenie poziomu triacylogliceroli we krwi, co zapobiega zawałom serca. Niedobór kwasu DHA powoduje niski poziomu serotoniny w mózgu która jest niezbędna do snu a także korzystnie wpływa na potrzeby damsko męskie, może mieć związek z występowaniem ADHD, choroby Alzheimera i depresji.


Przepisy na grilla elektrycznego


Filet z miruny grillowany z bakłażanem
Łosoś na ostro w miodzie
Filet z dorsza grillowany w boczku
Losoś z pieprzem i cebulą